chewpakka

Alla inlägg under augusti 2012

Av Lisa Pedersen - 13 augusti 2012 10:39

 


Denna fina morgon har jag varit ute på powerwalk innan frukost men jag hittade en minifrukost, hallon   

Gött väder, då får man änna passa på! Svettades som en gris   


Idag ska jag testa baka fröknäcke. Har inte gjort det under dessa 4 månader med LCHF så nu är det dags!

Återkommer senare med resultat och recept.


Ha det gött!


Av Lisa Pedersen - 12 augusti 2012 21:41

 


Till efterrätt blev det den godaste kladdkakan nånsin! Jag lovar er!


Jag hade vispad grädde och jordgubbar till! Mums   


Receptet hittar ni HÄR

Av Lisa Pedersen - 12 augusti 2012 19:23


Idag blev det vitkålsgratäng med grillschnitzel och vitlökssmör till middag! NOMNOMNOM  

Gratängen skall toppas med riven ost och jag använde västerbotten!

 

Hoppas ni haft en bra helg!

Av Lisa Pedersen - 10 augusti 2012 15:09

 


Idag åkte mamma med Kajsa till veterinären så att hon fick somna in. Kajsa har funnits i större delen av mitt liv och varit en riktig familjemedlem. Jag kommer sakna henne så otroligt mycket och hoppas hon nu sover gott.


Älskar dig fina Kajsa   


R.I.P 1997-2012

Av Lisa Pedersen - 9 augusti 2012 18:11


JAG DÖR va mycket fina grejer Topshop har.. Kan sitta och kolla deras hemsida en hel dag! Här är bara några av grejerna jag skulle så gärna vilja ha!


Klänningen hittar ni HÄR


Svarta leggingsen hittar ni HÄR


Svartvita leggingsen hittar ni HÄR


Armbandet/ringen hittar ni HÄR


Ringarna hittar ni HÄR

Av Lisa Pedersen - 8 augusti 2012 11:41

Igår blev detta klart på första sittningen! Andra sittningen blir den 22:a augusti! I love my new tattoo

Av Lisa Pedersen - 6 augusti 2012 21:04


Såg att många av LCHF:arna som jag följer på Instagram bakat detta valnötsbrödet och var ju självklart tvungen att testa det jag med  


Receptet hittar ni HÄR

Av Lisa Pedersen - 6 augusti 2012 17:50

 


Idag blev det pizza till middag. Så jävla gott! På pizzan hade jag krossade tomater, västerbottenost, mozzarella, strimlad skinka, gul lök, köttfärsklumpar och oregano. Hade även vitlökssås på som du gör enkelt genom att blanda crème fraîche, majonäs, pressad vitlök, salt och peppar. Detta måste ni testa   

LCHF-PIZZA
1 långpanna

4 ägg
1 dl vispgrädde
0,75 dl kokosnötsmjöl
0,5 dl mandelmjöl
1 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1 krm salt
1,5 dl riven västerbottenost

Gör så här:
Vispa ihop ägg och vispgrädde i en skål. Blanda övriga ingredienser i en annan skål. Rör ihop allt ordentligt och låt smeten stå och svälla i ca 5 minuter. Kavla ut degen på en plåt, använd plastfolie över degen medans du kavlar. Grädda botten i ca 15 minuter i 200 grader.

Höj ugnstemperaturen och lägg på valfri fyllning på pizzan och grädda ca 10 minuter i 250 grader tills osten smält.

Recept och text hämtat HÄR

Presentation


Hej!

Lisa heter jag och är 22 år. Äter enligt LCHF (Low Carb High Fat) sedan 2:e april 2012 och har hittills gått ner 10 kg. Kommer genom min blogg dela med mig av trevliga recept samt massa annat som händer i mitt liv. Hoppas kunna inspirera andra til

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards