chewpakka

Alla inlägg den 5 september 2012

Av Lisa Pedersen - 5 september 2012 17:25


Har testat att baka chokladbollar á la LCHF en gång innan och det var med mandelmjöl = blev väldigt torra och äckliga. Testade ett annat recept idag och kunde självklart inte låta bli att smaka på smeten. VÄLDIGT gott!


Recept 7 stora chokladbollar


100 g rumsvarmt smör

100 g riven kokos (+ extra kokos att rulla bollarna i)

1-2 msk Stevia strö

2-3 msk kakao

2 msk kallt kaffe

1 tsk vaniljpulver


Dela smöret i mindre bitar och häll i resten av ingredienserna. Blanda ihop (jag använde elvisp) och rulla till antingen små eller stora bollar. Rulla i kokos och ställ in i kylen...eller om man är extra sugen ÄT UPP ALLA PÅ EN GÅNG!


Av Lisa Pedersen - 5 september 2012 17:18


Middagen idag blev curry/kycklinggryta med strimlad/stekt vitkål som tillbehör. Sjukt gott!!!


Curry/kycklinggryta:


1 gul lök

3 kycklingfiléer

ca 3 dl hönsbuljong

ca 1,5 dl grädde

Salt och peppar

Curry

Smör att steka i


Hacka löken och stek en stund i smör. Dela kycklingen i mindre bitar och stek tillsammans med löken. Salta och peppra. Stek tills kycklingen nääästan är färdig. Häll på hönsbuljong, grädde och curry. Koka en stund och smaka av!


Vitkålen strimlar jag (med kniv) och steker i rätt mycket smör + salt och peppar tills den mjuknat något.


Mums!



Av Lisa Pedersen - 5 september 2012 17:14

 


Dagens frukost!


Recept 1 person

 

Wrap:

2 ägg
3 msk vatten
1 msk fiberhusk
Salt, peppar


Blanda ihop allt med stavmixer och stek i smör. Låt vila i kylskåpet en stund.


Fyllning:

1 tsk pesto

1 tsk majonäs

Några skivor skinka

Några skivor ost


Blanda pesto och majonäs och bred på wrapen. Lägg skinka på halva wrapen och ost på den andra halvan. Rulla ihop och ät!

Presentation


Hej!

Lisa heter jag och är 22 år. Äter enligt LCHF (Low Carb High Fat) sedan 2:e april 2012 och har hittills gått ner 10 kg. Kommer genom min blogg dela med mig av trevliga recept samt massa annat som händer i mitt liv. Hoppas kunna inspirera andra til

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards