chewpakka

Alla inlägg under oktober 2012

Av Lisa Pedersen - 22 oktober 2012 16:53

Idag gjorde jag en enkel men väldigt god maträtt - Stekt kyckling, stekt vitkål med currydressing som jag ringlade (och sedan dränkte) maten med :)


Kycklingen stekte jag i mycket smör och kryddade med salt, peppar och chilipulver bara.


Currydressingen - Blandade ca 1,5 dl Crème Fraîche med ca 1 msk curry samt salt och peppar! Smaka av!

Av Lisa Pedersen - 15 oktober 2012 15:05

Har haft en svullen och öm kind med blåsor i ett par dagar.. Idag åkte jag till tandläkaren och det var inte inflammation men min snea visdomstand skavde mot blåsan, så dom drog ut fanskapet. Gött att bli av med den! Fick rätt mycket bedövning, det är därför mitt leende är så vackert ;) Svullen och go men det blir nog bra detta! Bjuder på en fin bild :)

Av Lisa Pedersen - 14 oktober 2012 17:38

 


Vill tipsa om denna yoghurt! Sjukt god! Fanns i flera olika smaker.


Ha det gött!

Av Lisa Pedersen - 14 oktober 2012 17:12

     

(klicka på bilderna för att få dem större)

 

 


I helgen bakade jag minicupcakes á la morotskaka! Samma recept som innan, men denna gången halverade jag satsen och gjorde minicupcakes istället! Visst blev de gulliga?! Formarna kommer från Lagerhaus.


Receptet hittar ni HÄR

Av Lisa Pedersen - 14 oktober 2012 17:06

            (klicka på bilderna för att få dem större)

 


Hade en grym kväll igår med mina fina (men sjuka) vänner


När det är party köper jag Xide Bright (inget tillsatt socker) med smak av rabarber/granatäpple! Sjukt goda!

Kolhydratsinfo hittar ni HÄR


Puss!

Av Lisa Pedersen - 14 oktober 2012 16:55

   


Igår var vi och firade Jenna som fyller år imorgon! Jag hade på mig en ny klänning från HM, 249:- Love it!

Och jag gillar den extra mycket eftersom det är storlek 34!!! Inte haft det på väldigt länge :D


Inga röda läppar denna gången utan bara svart/brun sotning och tjock eyeliner!


Hoppas alla har haft en skön helg! <3

Av Lisa Pedersen - 12 oktober 2012 20:37

Idag testade jag något nytt och HERREJÄVLAR va gott det blev! Pannbiff och kålrabbi i ugn!


Delade kålrabbin i klyftor/pommes, på med rapsolja eller olivolja och salt/peppar. In i ugnen på 200 grader och i 25-30 minuter! Skiiiitgott! <3

Av Lisa Pedersen - 10 oktober 2012 21:52

Såg att detta fanns på CityGross (Ytterby) och var ju tvungen att köpa och testa! Dyrt och väldigt litet men man kan ju köpa det någon gång ibland :) Kostade ca 60:- och sägs vara jättegott! Kommer att smaka imorgon till frukost med kokt ägg på. Blir nog goooott!


Toppade brödet med solrosfrön och linfrön!

Presentation


Hej!

Lisa heter jag och är 22 år. Äter enligt LCHF (Low Carb High Fat) sedan 2:e april 2012 och har hittills gått ner 10 kg. Kommer genom min blogg dela med mig av trevliga recept samt massa annat som händer i mitt liv. Hoppas kunna inspirera andra til

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards