chewpakka

Alla inlägg under oktober 2012

Av Lisa Pedersen - 10 oktober 2012 21:47

Dagens middag: Fläskfilé i ugn (blir saftig och god), broccoli med smör, sallad med ruccola, tomat och fetaost! Serverade med chilibea men den fick inte vara med på bild :)


Psst! Ruccola 10:- på CityGross!

Av Lisa Pedersen - 9 oktober 2012 19:15

   


Körde lite hittepå-middag idag och det blev korvgratäng med osttäcke (och tomater på min sida). Jättegott och enkelt!


Recept


Smör att steka i

6 grillkorvar

1 gul lök

Grädde

Tomatpuré

Paprikakrydda, chilipulver, lökpulver

Ost (jag använde gräddost för det var den jag hade hemma)

Tomat


Hacka lök, dela korven i bitar och stek tillsammans i smör. Tillsätt grädde och tomatpuré samt kryddor och låt såsen tjockna till lite. Häll ner röran i en form och täck med ost och tomatskivor och in i ugnen tills osten har smält och fått lite färg. Jag hade den inne i typ 10 minuter. Servera med sallad! Gott :)


Av Lisa Pedersen - 8 oktober 2012 18:16

   


Idag blev det marinerad kyckling till middag! Serverade med brysselkål toppat med smör och salt, gurka och tomat samt färdigköpt chilibea! GOTT som FAN!


Marinad:


Rapsolja

Kinesisk soja

Paprikakrydda

Lökpulver

Chilipulver

Sambal oelek

Av Lisa Pedersen - 4 oktober 2012 18:03

Dagens middag blev denna goda gryta som är lätt att göra!


1 fläskfilé
1 gul lök
Champinjoner
Smör att steka i
Salt och peppar
Lökpulver, chillipulver
Grädde
Kinesisk soja


Hacka lök och champinjoner och stek i mycket smör. Skär fläskfilén i ganska små bitar och stek tillsammans med löken och champinjonerna. Krydda med salt, peppar, lökpulver och chillipulver. När fläskfilén i princip är genomstekt, tillsätt grädden och sojan och koka en stund så att såsen blir lite tjockare. Servera med sallad! Mums :)

Av Lisa Pedersen - 2 oktober 2012 16:34


Underbart söta örhängen köpta på Raglady 99:- <3


 


1. Långt halsband från Topshop! 249:-

2. Örhängen från Topshop! 89:-

3. Armband från HM! 50:-

4. Halsband med hjärtan från Topshop! 179:-

Av Lisa Pedersen - 2 oktober 2012 16:28

                     

(klicka på bilderna för att få dem större)

 

Fick fina presenter på min födelsedag! Tack alla som var med och firade <3

Av Lisa Pedersen - 1 oktober 2012 19:51

             

(klicka på bilderna för att få dem större)


Tack till alla som var med och firade min födelsedag! <3

Här kommer en receptlista på de bakverk jag bjöd på under helgens kalas!


Morotscupcakes á la LCHF - Recept finns i ett tidigare inlägg och det hittar ni HÄR

Jordgubbscheesecake i glas/skål - Receptet kommer från Åse (56kilo) och ni hittar det HÄR

Kladdkaka - Kommer också från Åse och ni hittar den HÄR


Bjöd även på morotscupcakes som INTE var LCHF (den med vit form), men jag tycker LCHF-varianten funkar lika bra! Receptet på dem med socker och mjöl kommer här nedan:


CUPCAKE

- 2 dl + 4 msk mjöl

- 1 tsk bikbaronat

- 1/2 tsk salt

- 1 tsk kanel

- 1/2 tsk ingerfära

- 2 dl + 4 msk socker

- 1,5 dl olja (inte oliv)

- 2 ägg

- 3,5 dl finriven morot

FROSTING

- 200g philadelphia ost, kylskåpskall

- 100g smör, kylskåpskall

- 1 tsk vaniljsocker

- 1,5 dl florsocker (tillsätt mer efter egen smak)

Gör så här:

CUPCAKES

1. Sätt ugnen på 175 grader. Blanda mjöl, bikarbonat, salt, kanel och ingerfära i en skål.

2. Vispa ihop socker och olja. Vispa i ett ägg i taget. Ha sedan i mjölblandningen, se till att allt blandas väl. Rör sist i finriven morot.

3. Fyll cupcake formarna till 3/4 och grädda i 14-18 minuter (tills tandpetaren du sticker i mitten kommer ut torr).

(Om du vill använda en vanlig form - smörj formen väl (med smör) för att sedan mjöla den (ha i ca 1 msk mjöl i formen och skaka runt så mjölet fastnar på smöret över hela formen). Häll sedan i smeten. . Eller grädda kakan i 40 min (tandpetare som kommer ut från mitten torr = klar!).

Låt svalna helt!

FROSTING

- Vispa ihop osten och smöret klumpfri. Tillsätt vaniljsocker och sedan florsocker, vispa slät.

Spritsa eller bre över frostingen på cupcakesen eller kakan.

Presentation


Hej!

Lisa heter jag och är 22 år. Äter enligt LCHF (Low Carb High Fat) sedan 2:e april 2012 och har hittills gått ner 10 kg. Kommer genom min blogg dela med mig av trevliga recept samt massa annat som händer i mitt liv. Hoppas kunna inspirera andra til

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards