chewpakka

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Lisa Pedersen - 19 november 2012 16:41

  (klicka på bilden för att få den större)

 


Mumsig fläskfilégryta till middag! Serverade med brysselkål och smör!


Recept


1 fläskfilé

1 gul lök

Smör att steka i

Salt, peppar, lökpulver, paprikakrydda

Grädde (beroende på hur mycket sås man vil ha)

Tomatpuré ca 2 msk

Kinesisk soja ca 1,5 msk

Kalvfond ca 1,5 msk


Gör så här: Stek löken en stund i smöret. Dela fläskfilén i små bitar och stek tillsammans med löken. Krydda. Tillsätt grädde, tomatpuré, soja och kalvfond och låt såsen tjockna till. Smaka av!


Recipe


1 pork tenderloin
1 onion
Butter to fry in
Salt, pepper, onion powder, paprika spice
Cream (depending on how much sauce you want)
Tomato paste about 2 tbsp
Chinese soy about 1.5 tablespoons
Veal fund about 1.5 tablespoons

 

Fry the onion in the butter for a while. Cut the tenderloin into small pieces and fry with the onion. Season. Add cream, tomato paste, soy sauce and the veal fund and let the sauce thicken. Taste!




Av Lisa Pedersen - 19 november 2012 14:42

 


Frukosten idag fick bli en omelett med lök, skinka, ost, tomat och oregano! Gooott! Senare idag ska jag träna Zumba, det bästa med måndagar! Förutom Walking Dead då ;)


Ha en fin måndag! Puss   

Presentation


Hej!

Lisa heter jag och är 22 år. Äter enligt LCHF (Low Carb High Fat) sedan 2:e april 2012 och har hittills gått ner 10 kg. Kommer genom min blogg dela med mig av trevliga recept samt massa annat som händer i mitt liv. Hoppas kunna inspirera andra til

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards