chewpakka

Alla inlägg den 24 november 2012

Av Lisa Pedersen - 24 november 2012 19:01

  (klicka på bilden för att få den större)

 


Som ni kanske förstått redan så ÄLSKAR jag efterätter! Idag testade jag något nytt och gjorde minikladdkakor med jordnötssmör i botten. Blev jättegott och är hur enkla som helst att göra!


4 portioner


100 gram mörk choklad (jag använde Cloettas utan tillsatt socker)

100 gram smör

1/2 dl sötningsmedel (jag använde Stevia strö)

1/2 tsk vaniljpulver

2 ägg

4 klickar jordnötssmör


Gör så här: Smält smöret tillsammans med chokladen på svag värme. Vispa ihop ägg, sötningsmedel och vaniljpulver ganska fluffigt. Häll chokladsmeten i äggsmeten och vispa ihop. Klicka jordnötssmöret i små formar (bred ut det om man orkar). Häll över kladdkakesmeten i de 4 formarna. Grädda i ca 4 minuter i 200 grader. Låt stå kallt. Servera med vispad grädde och valfria bär!


Hoppas det smakar! Puss och kram

Av Lisa Pedersen - 24 november 2012 18:56

  (klicka på bilden för att få den större)

 


Dagens middag blev snabbmarinerad fläskfilé. Med snabbmarinerad menar jag att man lägger fläskfilén i marinad, men låter det inte stå utan tillagar det direkt.


Marinad: Rapsolja, kinesisk soja, grillkrydda, lökpulver och sambal oelek. Jag tillagade min i ugn!


Serverade med sallad och chilibea!

Smaklig måltid!

Av Lisa Pedersen - 24 november 2012 12:55

 


God morgon!

Testade att blanda yoghurten med keso idag, för att fylla ut den lite. Blev jättegott! Synd bara att det inte ser så gott ut... Till det åt jag 3 flatbröd och 2 kokta ägg.


Under gårdagen skrev jag ner allt jag åt. Kommer att göra samma sak idag och kanske några dagar till och sedan lägga upp här på bloggen! Hoppas det blir en intressant läsning för er haha!


Ha en fin lördag! Puss och kram

Presentation


Hej!

Lisa heter jag och är 22 år. Äter enligt LCHF (Low Carb High Fat) sedan 2:e april 2012 och har hittills gått ner 10 kg. Kommer genom min blogg dela med mig av trevliga recept samt massa annat som händer i mitt liv. Hoppas kunna inspirera andra til

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards