chewpakka

Alla inlägg under oktober 2012

Av Lisa Pedersen - 31 oktober 2012 16:41

 


Idag åt vi pannkakor till middag! Toppade dem med chokladfrosting och jordgubbssås! Sjukt gott <3


Hoppas alla har en mysig onsdag!

Puss och kram

Av Lisa Pedersen - 30 oktober 2012 17:34

  (klicka på bilden för att få den större)

 


Dagens middag blev korvgratäng i miniformat! Gulliga va? Haha!


Till två små gratänger behöver du:


2 grillkorvar

Smör att steka i

Ca 2 dl grädde

2-3 msk tomatpuré

Chilipulver

Lökpulver

Ost (jag använde Gouda)


Gör så här:


Sätt ugnen på 200 g. Dela korvarna i bitar (jag delade en korv i 4 delar). Stek korven i smör. Tillsätt grädde, tomatpuré och kryddor. När såsen blivit lite tjock - Häll upp i formarna (4 korvbitar i varje). Lägg på osten och in i ugnen ca 7-8 minuter! Servera med en sallad eller som jag, med coleslaw! Enkelt och gott :)

Av Lisa Pedersen - 30 oktober 2012 14:04

   


Igår var jag inne en snabbis på Topshop med Disa! Hade kvar pengar på presentkortet jag fick i present så jag köpte en tröja med råa kanter (mörkblå/grå) och ett skitsnyggt halsband. Ombre - svart och guld! Löööv! Köpte även ett nagellack. Kommer i ett annat inlägg! :)


Ha en bra dag! Puss och kram

Av Lisa Pedersen - 30 oktober 2012 12:03

Idag testade jag flatbröd för första gången och det var sjukt gott! Åt det med kokt ägg! Det innehåller 2,6 g kolhydrater per skiva!


Testade även en annan smak på Yoggi mini! Väääldigt god! <3

Av Lisa Pedersen - 28 oktober 2012 18:10

 


Vill tipsa om detta snygga läderarmband med snörning! Går att välja mellan olika färger, 3 olika modeller och med egen text! Love it <3


Ni hittar dem HÄR + andra fina smycken!


Hoppas alla har haft en fin helg! Puss och kram

Av Lisa Pedersen - 25 oktober 2012 21:33

Mmmm! Idag blev det hamburgare med kålrabbi-pommes till middag!


Hamburgare/pannbiffar


Blandfärs
Gul lök
1 ägg
Kalvfond
Salt och peppar
Chilipulver
Lökpulver


På hamburgarna (utan bröd ofc) hade jag cheddar, lök och tomat!


Kålrabbi-pommes - Dela kålrabbin i pommes, på med raps eller olivolja och salt/peppar och in i ugnen 25-30 min i 225 grader!

Av Lisa Pedersen - 24 oktober 2012 20:32

Idag åt jag rester från gårdagens middag till frukost! Och dagens middag blev grillkorv med blomkålsmos!


Kokar blomkålen i grädde tills den mjuknat lite och kryddar med salt, peppar och vitlökspulver + smör. Kör sedan med stavmixern. Klart!

Av Lisa Pedersen - 23 oktober 2012 18:49

Blev kyckling och vitkål idag också, men på annat vis!


Marinerad kyckling:


Rapsolja, kinesisk soja, lite salt, chilipulver, lökpulver och sambal oelek!


Vitkålen stekte jag i smör, salt och chilipulver! Blev sjukt gott! Älskar vitkål <3


Ha en bra kväll allihopa! Puss

Presentation


Hej!

Lisa heter jag och är 22 år. Äter enligt LCHF (Low Carb High Fat) sedan 2:e april 2012 och har hittills gått ner 10 kg. Kommer genom min blogg dela med mig av trevliga recept samt massa annat som händer i mitt liv. Hoppas kunna inspirera andra til

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards