chewpakka

Alla inlägg under november 2012

Av Lisa Pedersen - 30 november 2012 13:36

 


Jul och nyår närmar sig och jag längtar mest till nyår för då kan man verkligen gå loss med sminket! Har ni hittat nyårsklänningen? Hihi. Vill tipsa om lite nyårssmink att satsa på - lösögonfransar såklart! Med sotade ögonlock och nude läppar eller varför inte knallrosa läppar? Ni hittar detta grymma sminket HÄR


Finns även massa bra hudvård - köp en julklapp till dig själv vettja!


Puss och kram

Av Lisa Pedersen - 29 november 2012 20:54

        (klicka på bilderna för att få dem större) 

 


Idag har jag köpt en ny concealer och nytt puder eftersom det jag har börjat ta slut. Concealern kommer från Make Up Store och heter Eazy Cover - Blue (165:-). Finns även i andra nyanser. Pudret kommer från IsaDora (129:-).


Sedan på kvällen åkte jag och mamma till Ljuva Hem i Nödinge där det var Glöggfest/Avskedsfest eftersom butiken byter ägare vid årsskiftet. Det var 20 % rabatt på allt i butiken och jag hittade lite smått och gott!


En liten vas i fattigmanssilver samt en ros i tyg som man kan ha resten av året och en liten julkvist som man kan ha nu på vintern! Kul att kunna byta! Köpte även en liten rosa skål med guldkant och ett fågelmotiv inuti. Hur fin som helst, eller hur? Sist men inte minst köpte jag två ljuslyktor som fick ta plats på min ljusbricka tillsammans med ljuslyktor jag hade sedan innan! Älskar när man har lite olika, det blir så fint.


Ha en fin kväll! Puss och kram

Av Lisa Pedersen - 29 november 2012 18:12

   


Hej på er!

Idag har jag varit i skolan med föreläsning och seminarie! Kan inte fatta att jag är färdig till sommaren! Skönt och sorgligt på samma gång... För er som inte vet så studerar jag till förskollärare och började min utbildning våren 2010! 3,5 år går fort!!! Hjälp..


I alla fall. Dagens frukost blev fröknäcke med kokt ägg (och smör ofc) samt Yoggi mini jordgubb/citron blandat med lite keso. Drack en kopp Chaite med kokosfett också.


Middagen blev rester från igår - Kyckling och stekt vitkål! Mumsigt.


Om en stund kommer mamma och hämtar mig så drar vi på Glöggfest i butiken Ljuva Hem. 20 % på allt så vi får se vad jag kommer hem med!


Kram på er så länge!

Av Lisa Pedersen - 28 november 2012 18:51

 


Förra och förrförra nyåret firade jag inte med party direkt...men i år är jag sugen på att verkligen festa in det nya året och till det måste man ju ha en snygg nyårsklänning! Hittade denna fina klänning med gulddetaljer! Funderar på att beställa den! Vad tycker ni? Ni hittar den HÄR under Jul och nyårsklänningar!

Av Lisa Pedersen - 28 november 2012 18:36

Tänkte komma med julklappstips nu när det börjar närma sig! Har hittat en hemsida med massa fina väggdekorationer - texter, bilder, fönsterdekoration och massa annat! Hittade bland annat söta cupcakes och elefanter att sätta på kakel! Jag dör va söta! Ni hittar dem HÄR



 

Av Lisa Pedersen - 28 november 2012 17:29

 


Go kväll!

Det blir ingen Sh' Bam för mig idag.. Det var så lite folk som hade bokat så jag avbokade. Blir en chillidill kväll här hemma istället! Idag gjorde jag snabbmarinerad kyckling och stekt vitkål!


Marinad: Rapsolja, kinesisk soja, salt, lökpulver, paprikakrydda, chilipulver.


Vitkålen stekte jag i mycket smör  +salt, peppar, lökpulver och paprikakrydda!


Trevlig kväll på er! Puss och kram

Av Lisa Pedersen - 28 november 2012 14:06

     

(klicka på bilderna för att få dem större)

 


Imorse kokade jag ägg och värmde en pannbiff när strömmen gick... Så det blev en pannbiff med chilibea och en kopp Chaite med kokosfett till frukost! Strömmen är tillbaka och jag håller på att göra fröknäcke!


Receptet hittar ni HÄR


Senare blir det träning för min del - Sh´Bam!


Ha en fin onsdag! Och glöm inte Bonde söker fru ikväll haha :)

Av Lisa Pedersen - 27 november 2012 20:24

 


Som sagt...jag är en riktig gottegris och ÄLSKAR efterrätter. Men nu känner jag att det blivit lite för mycket av det goda. Kommer gå tillbaka till att äta ostrullar om kvällarna istället för choklad! Håll tummarna för mig!


Over and out

Presentation


Hej!

Lisa heter jag och är 22 år. Äter enligt LCHF (Low Carb High Fat) sedan 2:e april 2012 och har hittills gått ner 10 kg. Kommer genom min blogg dela med mig av trevliga recept samt massa annat som händer i mitt liv. Hoppas kunna inspirera andra til

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards