chewpakka

Alla inlägg den 9 december 2012

Av Lisa Pedersen - 9 december 2012 19:28

          (klicka på bilderna för att få dem större)

 


Idag var det glöggparty hos mamma = väldigt mycket att äta = är proppmätt och har inte ätit riktig mat idag (förutom frukost). Ska äta lite kycklinggryta om en stund..


Jag bakade citronpaj och pepparkaksbollar! Citronpajen fick bra betyg av alla (som inte äter LCHF) och från mig. Syrlig och god! Serverade med vispad grädde och hallon/blåbär. Pepparkaksbollarna blev sådär... Man kände "sockret" för mycket så det knastrade... Tror jag gillar vanliga chokladbollar bättre! Men värt att testa :)


Hoppas alla har haft en underbar helg! Julen närmar sig med stora steg <3

Av Lisa Pedersen - 9 december 2012 11:47

Glömde lägga upp bild igår på middagen! Det blev kycklinggryta och stekt blomkålsris! Mmm gott!!

Kycklingfiléer
Gul lök
Salt, peppar, paprikakrydda, grillkrydda
Grädde
Kinesisk soja

Stekte blomkålsriset i smör + lite salt!

Av Lisa Pedersen - 9 december 2012 11:41

God morgon!
Idag testade jag att göra kesoplättar med annat tillbehör - gräddost och tomat! Det blev sååå gott! Mycket godare än grädde och hallon! Detta måste ni testa, mmm!

Snart ska jag börja baka! Uppdatering kommer senare :)

Puss och kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!

Lisa heter jag och är 22 år. Äter enligt LCHF (Low Carb High Fat) sedan 2:e april 2012 och har hittills gått ner 10 kg. Kommer genom min blogg dela med mig av trevliga recept samt massa annat som händer i mitt liv. Hoppas kunna inspirera andra til

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards